Inauguració de l'exposició "Mil dimonis. Un recorregut per la devoció dimoniera de Mallorca"

La Casa Pare Ginard, Museu de la Paraula, fa una passa més en el projecte "2016. Un any de mil dimonis" amb la inauguració d'un cicle d'exposicions a partir de fotografies de José Juan Luna "Potti" i textos de Rafel Ginard.
L'exposició, fotogràfica i temàtica, aplega 51 representacions diferents del dimoni, de les més de setanta que actualment perviuen en la cultura popular illenca. La mostra ofereix una mirada a la diversitat del nostre dimoni recollida per José Juan Luna "Potti", fotògraf que des de fa anys recorre Mallorca de ritual en ritual, de festa en festa, per captar els personatges, els ambients i els actes més significatius de la cultura popular actual. La selecció fotogràfica està estructurada en tres seccions: dimonis de Sant Antoni, dimonis de festa i dimonis de foc. Alhora, les fotografies s'acompanyen d'una tria de textos procedents de l'obra de Rafel Ginard: cites extretes de la recopilació del Cançoner Popular de Mallorca o del seu Calendari Folclòric, a través de les quals comprenem l'esperit essencial que condensen aquestes representacions actuals del dimoni.

L'exposició s'ha inaugurat aquest divendres, 29 d'abril, a la sala d'exposicions de l'Ajuntament de Sineu, on romandrà fins el 22 de maig. Posteriorment, i per aquest ordre, "Mil Dimonis. Un recorregut per la devoció dimoniera de Mallorca" arribarà a Manacor, Algaida, Montuïri, Sant Joan, Porreres, Inca, Artà i Sa Pobla. Més enllà de la mostra fotogràfica, la Fundació Casa Museu del Consell de Mallorca ha organitzat tot un seguit d'activitats com contacontes, conferències, tallers-degustació i espectacles de circ i acrobàcia. Podeu accedir a tota aquesta informació en el portal web www.mildimonis.cat