Es presenta el projecte "2016. Un any de mil dimonis"

La Fundació Casa Museu Llorenç Villalonga, Pare Ginard i Blai Bonet del Consell de Mallorca, com a entitat gestora de la Casa Pare Ginard. Museu de la Paraula, posa en marxa el nou projecte “2016. Un any de mil dimonis”. Es tracta d’un projecte temàtic anual, a través del qual canalitzarà la seva tasca de gestió, estudi i divulgació del patrimoni oral de Mallorca, a través d’una línia temàtica unitària.

El projecte es llança de manera pública amb l’inici de l’any 2016, el dilluns 11 de gener, amb un acte carregat de simbolisme:
A les 18h > trobada de dimonis i homenatge als homes i les dones que donen vida als dimonis de Mallorca. Presentació del projecte “2016. Un any de mil dimonis”
A les 19h > conferència inaugural “Antropologia del dimoni a Mallorca”, a càrrec de l’historiador Gabriel Genovart.

El projecte “2016. Un any de mil dimonis” consta de diversos elements estructurals:

> L’exposició fotográfica "Mil dimonis", que inclourà totes les representacions actuals del dimoni que són vigents i vives als pobles de Mallorca, i les donarà a conèixer de manera ordenada, estructurada i connectada amb els textos divulgatius de Rafel Ginard: les seves compilacions del calendari folklòric, el cançoner i altres materials de paremiologia i lèxic.

> El portal web www.mildimonis.wordpress.com que reunirà totes les iniciatives i materials generats en el marc del projecte. El web servirà d’aparador del projecte i recurs complementari per a l’autoguiatge del públic en l’exposició “Mil dimonis”. Així mateix, contindrà l’agenda actualitzada dels actes programats.

> L’etiqueta #somdimoniers com a recurs de viralitat del projectes i els seus continguts a les xarxes socials

> El Joc de cartes “Dimonis de Mallorca” com a material divulgatiu innovador i útil, creat amb els dissenys de Jordi Cerdà (Hastalastantas) i il•lustracions d’Eva Hermida (28motivos).
El joc de cartes constitueix el primer element divulgatiu del projecte i serà llançat a principis d’any, dia 17 de gener, coincidint amb la que és festa dimoniera per excel•lència: Sant Antoni.

> La proposta didàctica “Dimonis de Mallorca” amb el joc de cartes “Dimonis de Mallorca”.

> Una programació d’activitats divulgatives, al llarg de tot l’any, molt diversa. Es té cura d’incloure propostes que puguin resultar atractives i d’interès per a franges d’edat diferenciades:

Activitats per a públic general:
- Cicle de conferències “Mil dimonis”, que abordaran l’anàlisi de la figura del dimoni des
de diversos caires. En el cicle hi participaran experts com Gabriel Genovart, Miquel Sbert, Francesc Vicens, Mercè Gambús, Jaume Giscafrè, i Felip Munar, entre d’altres.
- Recitals de textos i músiques del dimoni: seleccions poètiques, seleccions de textos de
literatura oral, etc.
- Espectacle Dimoniarrus, del Circ Bover, en el marc de la programació d’estiu “La
lluna en vers” de la Fundació Casa Museu