TRADICIONARI DE MALLORCA #02: NADAL

Aquí teniu el Tradicionari #02: Nadal. Rituals, gastronomia, literatura i propostes familiars per tot el cicle nadalenc.

Amb els continguts:
- Quan ho celebram?
- Què celebram? Orígens de la festa. Els elements festius del cicle de Nadal. El cant de la Sibil·la, patrimoni de la humanitat.
- Com ho celebram? Tradicions i rituals de la nit de Nadal (24 des), Nadal (25 des), Sant Esteve (26 des), Sants Innocents (28 des), Nit de Cap d'any i festa de l'Estendard (31 des), Cap d'any (1 gen) i els Reis (6 gen).
- Què menjam? fruits del temps i elaboracions dolces.
- Què deim? Dites, gloses, cançons de Nadal
- Nadal al món
- Què podem fer? Activitats en família i rituals compartits.

El TRADICIONARI DE MALLORCA és un nou butlletí mensual elaborat i editat per la Casa Pare Ginard. Museu de la Paraula (Sant Joan), amb la voluntat de contribuir a la divulgació del costumari mallorquí. El bessó d'aquest projecte és la informació recopilada per Rafel Ginard en les plaguetes manuscrites del seu calendari folclòric, material inèdit actualment en procés de transcripció.

El TRADICIONARI DE MALLORCA tindrà regularitat mensual i abordarà les principals fites en el calendari tradicional de l'illa: Tots Sants, Nadal, Darrers Dies... L'enfocament d'aquesta publicació és eminentment divulgatiu, amb vocació d'oferir una guia per comprendre la base cultural dels rituals tradicionals i donar propostes per perpetuar aquestes pràctiques en l'àmbit familiar i col·lectiu.