PRESENTACIÓ PROJECTE WOW (WALKING ON WORDS)

El dilluns 31 d'abril es va presentar el projecte WOW (Walking on words), una actuació pionera a la nostra illa pel que fa a l'àmbit de la dinamització de la cultura. El projecte és una iniciativa de la Fundació Casa Museu amb l'objectiu de revaloritzar el patrimoni literari lligat o associat a Mallorca.
'Walking on Words' contendrà 72 cites literàries que es faran visibles en altres 72 indrets de l'illa a través de la corresponent senyalització destinada a informar el vianant i fer possible que aquest connecti amb els recursos autoguiats posats al seu abast.
Les cites pertanyen a 48 escriptors de totes les èpoques i en diverses llengües, amb noms tan il·lustres com els de Ramon Llull, Blai Bonet, Miquel Costa i Llobera, Bartomeu Rosselló-Pòrcel, Miquel dels Sants Oliver, Llorenç Villalonga, Joan Alcover, Guillem Colom, Baltasar Porcel, Josep Maria Llompart, Maria Antònia Salvà, Miquel Àngel Riera, Gabriel Galmés, Guillem d'Efak, Pere Capellà, Robert Graves, l'Arxiduc Lluís Salvador, Camilo José Cela, Rubén Darío, Jorge Luis Borges, Agatha Christie, Georges Bernanos, Albert Camus, Anaïs Nin, Jules Verne i Julio Cortázar, entre molts d'altres creadors.
Igualment, 35 lectors han posat veu a les diverses cites seleccionades i es fan presents en vídeocreacions accessibles des de les APP. Entre els intel·lectuals, poetes i gent de la cultura que han acceptat col·laborar en el projecte hi són Gabriel Janer Manila, Maria del Mar Bonet, Biel Mesquida, Antònia Vicens, Toni Gomila, Mateu Matas 'Xurí', Biel Majoral, Catalina Solivellas, Antoni M. Thomàs i José Carlos Llop, entre d'altres literats, cantants, actors i artistes.
El projecte es desenvolupa a través de 7 rutes que cobreixen la totalitat de la geografia de l'illa mitjançant recorreguts tematitzats. La primera d'aquestes rutes, denominada 'Patis, casals i remor de campanes', és la que s'ha presentat avui als mitjans de comunicació i implica un intens recorregut a través del centre històric de Palma.
L'itinerari parteix, en aquest cas, dels Jardins de la Misericòrdia, on es ret homenatge a Bartomeu Rosselló-Pòrcel, i es dirigeix, posteriorment, a La Rambla (amb cita literària de Georges Bernanos), la Plaça Major (Ramon Llull), Plaça Weyler (Miquel dels Sants Oliver), es Born (Josep Pla), Plaça de la Reina (Mario Verdaguer), la Llonja (Arxiduc Lluís Salvador), la Seu (Jorge Luis Borges), el Centre Històric (Llorenç Villalonga), el Call Jueu (Bartomeu Fiol), Sant Francesc (Albert Camus) i Can Alcover (Joan Alcover), on es posa punt i final a aquesta primera ruta de 'Walking on Words'.
Les següents rutes es desenvoluparan sota les denominacions i itineraris següents: 'La terra descoberta' (de Deià a Valldemossa); 'Ficcions i mites literaris' (De Binissalem a Sant Elm); 'Serra, plaer, claror meva!' (de Pollença al Port de Sóller); 'Sal de mar blava, terra de call vermell' (De Santanyí al Puig de Randa); 'De torres, coves i serrals' (centrada en la comarca de Llevant, de Manacor a Colònia de Sant Pere); i 'Mallorca amb veu pròpia' (amb la cultura oral com a principal ingredient, i amb un itinerari identificat amb les localitats de la comarca del Pla, des de Sant Joan a Algaida).
La previsió del Consell de Mallorca i la Fundació Casa Museu és que a principis del mes de maig es pugui dur a terme la celebració inaugural del projecte i que, en el transcurs d'aquest mateix període, es vagin presentant successivament les diverses rutes, que compten amb dos elements a tenir en compte: els recursos de senyalització i els recursos de guiatge.