EL CANÇONER 2.0 OPTA AL PREMI LLETRA 2013

La plataforma digital Cançoner 2.0 opta al premi Lletra 2013 convocat per la Fundació Prudenci Bertrana i LLETRA de la Universitat Oberta de Catalunya, amb la intenció de destacar el millor projecte digital publicat a internet, creat des de qualsevol part del món i en qualsevol llengua per mostrar o promocionar la literatura catalana a la xarxa. La plataforma virtual Cançoner 2.0, creada per la Fundació Casa Museu i accessible des de la web o via l'enllaç www.fundaciocasamuseu.cat/canconer, constitueix un espai de compilació del patrimoni oral de Mallorca. El Cançoner 2.0 és un projecte de contingut tradicional que optimitza les possibilitats de la tecnologia actual al servei de la gestió i el coneixement del patrimoni oral, i que es basa en la filosofia 2.0, en tant que plataforma que convida els seus usuaris a col·laborar en la collita de cançons i ser part d’aquesta recol·lecta col·laborativa. El resultat d'aquest treball de creació de la plataforma és un nou Cançoner, ampliat i viu, acord amb l’època actual, les eines de processament i presentació de la informació, i els nous mitjans de comunicació i difusió de continguts culturals. El Cançoner 2.0 no és una nova edició en versió digital del Cançoner de Rafel Ginard, sinó un espai creat perquè les cançons d’aquella compilació, essencial i emblemàtica, es reuneixin amb les recollides en altres compilacions, així com les de nova collita o les creades en l’actualitat des dels paràmetres de la glosa tradicional.
El premi Núvol 2013 està dotat amb 1.200 € i el seu jurat està integrat per Josep Maria Fonalleras (UdG), Gemma Lluch (UV), Francesc Serés, Carles Sigalés (UOC) i Joan Ramon Veny (UdL). El Cançoner 2.0 hi opta al costat d'altres 22 projectes. Més informació a l'enllaç.
lletra.uoc.edu/ca/premi/premi-lletra-201...