El nou CENTRE DE POESIA CONTEMPORÀNIA BLAI BONET obrirà les portes dia 10 de maig a Santanyí

La Fundació Casa Museu inaugurarà el proper dia 10 de maig el nou Centre de Poesia Contemporània Blai Bonet a Santanyí, un espai d'exposició, arxiu i biblioteca centrat en l'escriptor santanyiner que s'ubicarà a la segona planta de la Casa de Cultura Ses Cases Noves de Santanyí.

El Centre de Poesia Contemporània Blai Bonet és gestionat per la Fundació Casa Museu Llorenç Villalonga, Pare Ginard i Blai Bonet (Consell de Mallorca) com a seu transitòria de la futura Casa Museu Blai Bonet, que el Consell de Mallorca construïrà a la que fou la casa de l’escriptor, al carrer de Ciutat, 74, de Santanyí. El centre és possible gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Santanyí, que acull el centre en les seves dependències municipals, i dels hereus de Blai Bonet, que han cedit el llegat de l’escriptor perquè pugui ser catalogat i consultat en aquest arxiu.

El Centre de Poesia Contemporània Blai Bonet és un espai d’exposició, arxiu i biblioteca, creat per donar a conèixer la persona i obra d’un dels escriptors més essencials en la literatura i la cultura de Mallorca, el poeta Blai Bonet i Rigo (1926-1997). Santanyiner universal, Blai Bonet és un autor clau en la recuperació literària de la postguerra i en l’obertura de camins de renovació, i la seva influència es pot resseguir tant en els escriptors coetanis com en les generacions posteriors. A través de Blai Bonet us convidam a descobrir la poesia contemporània de la nostra illa, una literatura singular i lluminosa que ens permet connectar amb generacions d’homes i dones que han treballat amb el llenguatge per aconseguir expressar el seu pensament i emocions, individuals i col•lectives. En aquest marc literari s’han produït alguns dels valors indispensables de la literatura catalana i internacional.

La inauguració d'aquest nou centre tindrà lloc el dia 10 de maig, a les 20h. A continuació, a les 21h, tindrà lloc el recital "Novecento. El so italià en el cinema", a càrrec dels músics Jaume Tugores, Biel Fiol i Jordi Montserrat, un petit concert amb el qual la Fundació vol celebrar l'obertura d'aquest nou espai de promoció literària.